Wednesday, 31 August 2011

sms pertanyaan bil astro dan sms penyambungan semula astro


pertanyaan baki dgn no akaun:
taip ASTRO<jarakkan>BAL<jarakkan>AC<jarakkan>AccountNo dan hantar ke nombor 33310
contoh: ASTRO BAL AC 0812345678

pertanyaan baki dgn no ic:
taip ASTRO<jarakkan>BAL<jarakkan>IC<jarakkan>ICNo dan hantar ke nombor 33310

contoh: ASTRO BAL IC 880125097802

penyambungan servis:
taip ASTRO<jarakkan>RCO<jarakkan>AC<jarakkan>AccountNo<jarakkan>TarikhBayaran<jarakkan>JumlahBayaran dan hantar ke nombor 33310
contoh: ASTRO RCO AC 0812345678 02082011 49.95

Semoga info ini berguna la utk korang hehehe...



6 comments:

[™محد زولفکر] Zulfakar said...

Temkiu...
Kalau Bil Maxis ke Bil Air ke boleh tak buat macam ni???

Kahkah...
Bil Air...
Hahaha

kubigomofm said...

erk? nanti aku cari huhuhu

Hasmania Abas said...

nak tolong jawab soklan Zulfakar ...utk Bil Air dan Letrik tu kalau pergi TNB mereka tu guna dah mesin dan boleh cam ni kat mesin tuh :-

pilih bahasa dulu,
nak bayar cash ke atau tidak,
pilih TNB dulu,
taip akaun bil letrik awak tu ,
taip jumlah,
tekan "OK"
kalau nak tambah bil lain (AIR/TM)
buat le cara yg sama ....

nak pesan mesin tuh tak boleh terima duit seringgit kertas ....

hafiz mei said...

Klu da byr kt esypay le ka.

soleha said...

tq... malas nak call astro.. wat sakit ati je

Zaza firah said...

Kwn dah buat sms utk pnymbgan smula tpi hmpas kna call jgk dahlh skali call hbis krdit kwn

Followers